Onkyo TX-SR578

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR578 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

peterr83 19-01-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR578

Hier dan eindelijk een review.
Het verbaasde mij hoe makkelijk het was om een receiver aan te sluiten/in te stellen. Ik zal ongetwijfeld nog niet alle functies bekeken hebben maar wat ik er tot nu toe uit haal als het gaat om beeld (door de upscale functie) en geluid is perfect. Gebruik momenteel nog een surround setje van Sony (5.1) waar overigens al een zeer goed geluid uit komt maar ben nog aan het zoeken voor een paar degelijke speakers. Als iemand mij daar wat info over kan geven is dat welkom.
Voor de rest is deze receiver zeer zeker aan te raden.

minvis 16-01-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR578

Een TOP receiver. Zeer veel mogelijkheden voor een nette prijs.

Ik was al een tijdje aan het kijken naar de TX-SR508 maar kwam er (gelukkig net op tijd) achter dat die geen video upscaling aan kon. In eerste instantie dacht ik dit niet nodig te hebben, maar heb gelukkig even op internet gezocht....Met video upscaling kan je niet-HDMI interfaces converteren naar HDMI signaal.
Als ik de TX-SR508 had gekocht ipv de TX-SR578 dan had ik de receiver en de tv met HDMI en component aan moeten sluiten en de tv telkens op een andere source in moeten stellen. Gelukkig hoeft dit met de TX-SR578 niet. (Als je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel zoek dan op "video upscaling of "HDMI upscaling")

Zelfs mijn vrouw vind het geluid door deze receiver ineens erg mooi.

Wolluf 22-10-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR578

Deze receiver was m'n eerste keus op basis van wat zoekwerk op het web o.a. via kieskeurig.

En ik moet zeggen dat ik 100% tevreden ben. Het verschil met mijn vorige receiver (een Sony receiver uit het analoge tijdperk) is enorm. De automatische afstelling via Audessey werkt foutloos, egaal geluid en kan de afzonderlijke boxen niet onderscheiden in het geluidbeeld.

Ik heb hem aangesloten op mijn oude boxen set (combinatie van twee B&W110i's en drie Sony surround boxen). Verder werkt de receiver prima samen met m'n Samsung LEDTV met Anynet via HDMI, waardoor geluid en in/uitschakelen via de tv afstandbediening kan.

Ook nog aangesloten:
- LG HD/DVD recorder
- kabel settopbox van HUMAX
- WII

Alles uitstekend beeld via 1080p upscaling.

Kortom uitstekend.

I-Know 30-05-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR578

Omdat we momenteel in het HDMI tijdperk leven leek het mij gepast daarop aan te passen met een nieuwe AV receiver!
Via kieskeurig natuurlijk lekker veel voorpret gehad, maar had wel op mijn wenslijst wat voorkeuren waar deze receiver aan moest voldoen.

Belangrijk toepassing was HDMI 1.4a ondersteuning en een makkelijke bediening.
Had voor deze nieuwe techniek max 300 euro over, dus de keuze was snel gemaakt.

Laat ik wel eerlijk blijven, want ik had via een nr1 webwinkel de TX-SR508 gekocht, maar kwam er al na een dag achter waarom deze winkel een 9,0 had of ter wel 5 volle sterren.
Daar heb ik goed aangedaan want ik krijg netjes een mailtje dat de 508 moeilijk leverbaar was op het moment en mij voor dezelfde prijs de TX-SR578 gingen aanbieden.
Dat is nog eens leuk winkelen!

Het geluid klinkt echt goed via mijn Canton Movie Cd 120 luidspeakers, maar zal de voor en nadelen benoemen.

Voordelen:

• Makkelijke bediening dankzij menu via Tv ( onscreen menu )
• Audyssey 2EQ acoustic correction, via een microfoon word alles ingesteld.
• 4 HDMI ingangen 1.4a
• Decodeer alles, met uitzondering van THX
• 1080p upscaling
• 130w is meer dan genoeg.
• Veel in en aansluit mogelijkheden.
• Geluid is fantastisch.

Nadelen:

• Receiver word erg warm door DSP Chip. (* zie info)
• Speakerstekker 4mm past niet.

Nadat ik de versterker had uitgepakt en netjes naast mijn buizenversterker had geplaatst kwam ik er snel achter dat hij vrij warm werd.
Ik zet mijn volumeknop nooit echt open, maar dit vond ik toch wel erg vreemd en ontrustend.
Heb gebeld naar bestHomeCinema en deze stelde mij gerust versteker mag zo warm worden, en is zeker geen reden tot paniek.
Nu staat hij bij mij vrij, maar ik kan me toch bedenken als je heb netjes in een audiomeubel wil plaatsen je de nodige voorzorg maatregelen moet nemen.
* zorg voor goede ventilatie, of koop een stille ventilator bij een computershop en plaats deze in je audiomeubel.

Als laatste, dit een prachtige versterker volop mogelijkheden voor weinig geld.